Ostatné

Jednoduchá prevádzka e-shopu

S trochou nadhľadu možno povedať, že webdesignu, čoby samostatnému a špecifickému odboru je dnes už viac ako dvadsať rokov. Určité weby sa vytvárali už aj o pár rokov skôr, samozrejme, že najmä v zahraničí.

U nás to boli doby pionierske, každý sa učil pri chode, všetci robili všetko a nikto nič poriadne. S dnešným profesionálnym webdesignom a mnohými úzko vyprofilovanými funkciami sa to už asi ani nedá porovnať. Základom však stále ostáva prvotná myšlienka, dostať určitý predmet do povedomia verejnosti. Vykonať to prostredníctvom webovej stránky nie je náročná úloha ani pre laika. Pokiaľ ovládate funkcie kancelárskych balíkov, s webovou stránkou nebude žiadny problém.

Začiatky boli ťažké

Život súčasného webdizajnéra je z jedného pohľadu oveľa ľahší, z druhej strany ale aj o mnoho zložitejší – úmerne tomu, ako zložité sú weby a čo všetko dokážu v porovnaní s tými pred niekoľkými rokmi.

Avšak hlavnou a úplne zásadnou vecou je pre dnešného webdizajnéra uvedomiť si, že sa veci každým dňom menia, a že to, čo platilo včera, vôbec nemusí platiť zajtra. Nakoniec ktovie, či to ešte platí aj dnes. Samozrejme, že sa tomu všetkému musí vedieť neustále a priebežne prispôsobovať. Kvalitne urobený web môže byť dobrou reklamou pre súkromnú obchodnú spoločnosť a vzápätí je to aj spoľahlivý marketing pre hotely, pretože každá služba, ktorá je na internete sa stáva oveľa viac dostupnejšou pre bežného užívateľa.

O krok vpred

Ten, kto dnes robí weby vie, že to nejde ako pred piatimi alebo desiatimi rokmi, kto sa vyhýba moderným technológiám, odmieta zdieľať a používať serverové API, AJAX, DHTML, java scriptové či serverové frameworky, kto si myslí, že webové stránky sa delia len na dvoj- a trojstĺpcové, kto sa tvrdohlavo snaží presadzovať weby rovnaké a súčasne ich používať v moderných aj zastaraných prehliadačoch – taký odborník nemá moc šancí na prežitie. Technológie idú dopredu, dnešný Dual SIM mobil sa stáva veľmi bežnou súčasťou každého z nás, čo znamená, že nevyužívame toto zariadenie len na prácu, ale aj zábavu. Pomocou webových stránok si jej zákazník v mobile užije najviac, ak je web pomalý a nekvalitný, ihneď ho opúšťa a nevracia sa k nemu.

Zákazníci sú len krôčik od toho, aby to sami pochopili. Ale profesionálny webdizajnér musí byť pred nimi vždy napred o pekných pár krokov.

Foto: pixabay.com