Lifestyle

Ako deti vnímajú edukačné hračky

Názory rodičov sa líšia – podľa niektorých by hračky mali deti iba zabaviť, iní si zase myslia, že hračky môžu dieťa zabaviť a zároveň aj niečo naučiť. Do ktorej skupiny patríte vy? Ak si myslíte, že hračky sú pre deti dobré iba ako kratochvíľa, svoje rozhodnutie by ste mohli prehodnotiť. Prečo?

baby-84552_640

Hračky môžu aj naučiť

Už Ján Amos Komenský tvrdil, že škola hrou je cesta, po ktorej by sme sa mali uberať. A mal pravdu, dnes to potvrdzujú desiatky rôznych štúdií a renomovaných psychológov, ktorí hovoria, že deti sa hravou formou nielen naučia viac, kvalitnejšie, ale ich to dokonca aj baví. Nemusíte čakať, kým pôjdu do školy, môžete sa im od útleho detstva venovať už vy. S tým vám pomôžu edukačné hračky. Čo to je a ako fungujú?

Čo sú edukačné hračky

Edukačné hračky na prvý pohľad nie sú ničím výnimočné, pôsobia rovnako pekne, farebne a hravo ako ostatné. Rozdiel sa dostaví až vtedy, keď sa s nimi vaša ratolesť začne hrať. Sú to hračky, ktoré pomáhajú lepšiemu vývoju vašich detí – zlepšujú ich jemnú motoriku, logické zmýšľanie, spoznávanie tvarov, farieb, písmen a čísel, sociálne správanie a rozvíjajú aj ich predstavivosť. Napríklad obľúbené hry na na povolania ako hra na doktora, hasiča či kuchárku, pomáhajú deťom rozvíjať okrem jemnej motoriky aj spoločenské schopnosti a komunikáciu s ostatnými ľuďmi.

Nebojte sa edukačných hračiek

Nebojte sa edukačných hračiek, nerobia to ani vaše deti. Nebudú vôbec vnímať, že ich chcete niečo naučiť takýmto „trikom“. Budú sa zabávať a zároveň sa budú učiť. Našťastie to začínajú chápať aj na slovenských školách, že škola hrou je smer, ktorým by sa mala výučba uberať. Dôkazom toho, je aj školská interaktívna tabuľa, vďaka ktorej deti nemajú pocit, že sú iba pasívnou súčasťou vyučovania. Cítia, že sú aktívnou súčasťou hodiny, vidia, že aj oni sa podieľajú na jej priebehu a nepočúvajú iba nudnú učiteľovu prednášku. Takže edukačné hračky v rôznej podobe fungujú v ktoromkoľvek veku. Skúsite ich?

Ilustračné foto: pixabay.com