Krása a móda

Príbeh loga Swarovski

Swarovski logo - labuťLogo tvorí bezpochýb jeden z hlavných poznávacích znamení značky. Keď si predstavíme značku, predstavíme si predovšetkým jej produkty a samozrejme tiež logo. Často sa pýtame prečo práve toto logo? Je za ním nejaký špeciálny príbeh alebo je to len výtvor grafikov, ktorí splnili zadanie?

Labuť. Väčšina z nás presne vie, komu toto logo patrí. Labuť neodmysliteľne patrí k značke šperkov Swarovski. Labuť však nebola symbol šperkov Swarovski od začiatku.

Pôvodné logo nieslo označenie SC. Logo tvorí písmeno C s písmenom S v otvorenej časti písmena C. Logo SC bolo pôvodné logo používané vo Swarovski figurines striebornej produktovej crystal línie. Toto logo Swarovski používalo v rokoch 1976 až do roku 1988. Ak teda vlastníte kúsky Swarovski s týmto označením, kúsky boli vyrobené niekedy v tomto období.

Od roku 1988 až po dnešok Swarovski používa na označenie svojich produktov labuť, ktorá je tvorená z presného množstva bodiek (kryštálov).

Značka Swarovski si vybudovala pevné miesto na trhu so šperkami aj vďaka šikovnosti, inovatívnosti a obchodníckemu talenku jej zakladateľa, sklára Daniela Swarovski. Z jednej továrne v Tirolsku expandovala s výrobou šperkov, ktorých súčasťou sú špeciálne kryštály do celého sveta.

V súčasnosti značka Swarovski vyrába nie len bižutériu a šperky ale I rôzne iné doplnky ako kryty na mobily, kľúčenky, perá zdobené kryštálmi Swarovski, či dokonca, ak patríte medzi tých nekonvenčnejších zákazníkov, spoločnosť Swarovski vám ozdobí svojimi kryštálmi napríklad aj automobil.

Swarovski taktiež od roku 1976 vyrába kryštálové figúrky, ktorými si môžete ozdobiť váš interiér.

Na slovenskom trhu patrí medzi popredných predajcov šperkov. Mnohé zo slovenských slečien či žien majú doma aspoň jeden Swarovski kúsok, ktorý zdobí ich krk, uši či ruku. Vybrať si máte možnosť zo širokej ponuky produktov, od strieborných po zlaté šperky, šperky z polodrahokamov, či šperky, ktoré zdobia perly a samozrejme Swarovski kryštály.