Kokteily na chudnutie

Autor: Janka Radimáková, Publikované: 9. marca 2013

Ako sa nám blíži kalendár k jarným mesiacom, žiada sa nám akosi nasadiť plavkový režim. Držať diétu nie je vôbec jednoduché a preto hľadáme rôzne spôsoby ako sa s ňou najlepšie vysporiadať. Nie nadarmo sa vraví: „Hlad je prezlečený smäd.“ Aj ovocné či zeleninové kokteily sú skvelými pomocníkmi v boji s nadbytočnými kilogramami.

Prečo kokteilovať?

Tieto koktaily poskytujú dostatok živín a kalórií potrebných k udržaniu životného tempa, odľahčujú náš tráviaci systém a súčasne podporujú proces prečistenia nášho tela. Skúste dočasne vylúčiť príjem spracovávaných potravín a potravín živočíšneho pôvodu z jedálnička a urobiť si detoxikačný týždeň, kedy budete piť len mixované zeleninovo-ovocné koktaily, umožníte tak vášmu organizmu stratiť kilá, odstrániť škodlivé látky a revitalizovať sa.

Chudnúce suroviny

Nie každá zelenia, či ovocie sú predurčené k strate kilogramov. Preto si vyberte tie, ktoré majú nízky obsah kalórií a vysoký obsah vlákniny. Odporúčané sú grepy, jablká, čučoriedky, granátové jablko, maliny, hrušky, jahody, banány a pomaranče. Ananás a melóny sú samozrejme číslo jeden. Obmedzte taktiež množstvo tuku, ktorý sa nachádza v niektorých druhoch ovocia a zeleniny, patrí sem napríklad avokádo a kokos. Príliš veľa tuku vedie k nadúvaniu. Zo zeleniny vsaďte na brokolicu, zeler, kel, uhorky, mrkvu a všetky druhy listovej zeleniny.

Menej cukru, menej tuku

Vyhnite sa používaniu mliečnych výrobkov do koktailov (mlieko, jogurt). Tieto potraviny obsahujú prebytočný tuk, hormóny a ďalšie látky, ktoré môžu sabotovať naše úsilie schudnúť. Snažte sa používať čo najmenej sladidiel – cukor bráni schopnosti schudnúť. Na osladenie nápoja použite radšej zrelé banány alebo iné zrelé ovocie, výborné sú ďatle, nie však príliš vysušené, vtedy sa stávajú zdrojom koncentrovaných cukrov. Vyhnite sa kupovaným ovocným džúsom, ktoré majú veľa cukrov a konzervačných látok a použite radšej čerstvo vytlačenú šťavu.

Práškové kokteily

Musíme spomenúť aj obľúbené kokteily v prášku, ktoré pomáhajú zahnať hlad. Okrem týchto práškových pomocníkov na chudnutie existuje na trhu aj množstvo iných podporných prostriedkov vo forme tabletiek, náplastí a čajov. Treba si však uvedomiť, že v procese chudnutia majú skôr motivačný význam. Síce potlačia chuť do jedla alebo vyvolajú pocit sýtosti, nezaručujú však úbytok hmotnosti.

Nemôžeme sa samozrejme spoliehať iba na prírodné koktaily na chudnutie. Tento proces je spojený s množstvom zmien a aktivít, bez ktorých jednoducho váhu nezhodíte. Efektívnym nástrojom na chudnutie je v správnom prijímaní aj zelená káva, ktorá svojimi výťažkami prospieva k strate nadbytočnej hmotnosti. Faktom však je, že iba dlhodobá zmena stravy a životného štýlu prinesie výsledky na celý život. Koktaily sú len súčasťou zdravého stravovania, ktoré vám pomôžu schudnúť a udržať sa vo forme.

Foto: Pixmac.sk, Signe Karin – flickr