Lifestyle

Plán na nasledujúci týždeň

Pixmac000053524207Stáva sa vám často, že si neviete spomenúť, kedy máte pracovné stretnutie alebo ste zabudli na dôležitý dátum odovzdania nejakého projektu či zadania? Je to úplne prirodzené, všetci sme len ľudia a každý jeden z nás je omylný. Avšak, môžeme s tým pracovať a znížiť riziko zabúdania na podstatné veci alebo ho úplne eliminovať. Určite ani jeden z vás nie je na seba hrdý a nie je nadšený, ak na niečo zabudne a naštrbí si tak dôveru či už u šéfa alebo iných. A nie je nič horšie, ak zmeškáte tak dôležitý termín, ktorý už nenavrátite. Potom môžete byť sklamaný len sám zo seba a zmeniť svoj prístup.

Ak ste ešte nezačali, tak je najvyšší čas s takzvanými „to-do-list“. Je to zoznam vecí, ktoré potrebujete splniť. Dobrým zvykom je si napríklad každú nedeľu zaužívať, že si spíšete tento zoznam na nasledujúci týždeň. Takto sa vám nestane alebo viditeľne menej často, že na niečo, čo máte splniť či stihnúť, neurobíte. Majte tento list na očiach a kontrolujte si, či vám z úloh odbúda a stíhate všetko do konca týždňa urobiť.

Diár a „to do list“ sú trochu odlišné veci. V diári máte ku dátumu určené stretnutia, dôležité termíny. V „to do list-e“ budete mať aj povinnosti, ktoré nemajú síce svoj dátum platnosti, no je potrebné ich cez týždeň urobiť. Už v nedeľu tak budete mať zoznam vecí, ktoré postupne počas siedmich dní splníte. Bude tak pre vás jednoduchšie si aj zadeliť čas, ktorý je potrebný na jednotlivé povinnosti.

Tento zoznam týždenných úloh vám bude aj akousi motiváciou, aby ste sa snažili všetky, aj tie menej podstatné úlohy splniť. Vyškrtávajte si ich postupne, vždy, keď niektorú z nich dokončíte. Ďalšiu nedeľu si zase skontrolujte, aký úspešný bol váš týždeň a ktoré z naplánovaných úloh budete musieť presunúť aj do toho ďalšieho. Budete mať svoje povinnosti pod kontrolou a nestane sa vám, že budete v strese z deadlinu alebo zmeškaného termínu. Stres z nestíhania už nebude patriť do vášho života.

Foto: pixmac.sk, Daisy.Chain – flickr