Kedy sme prestali komunikovať?

Autor: Bc. Karina Miartanová, Publikované: 6. januára 2017

Komunikácia je spôsob predávania informácie od odosielateľa k príjemcovi prostredníctvom určitého kanálu. A v dnešnej dobe sa týmto kanálom stali sociálne siete, mobilné telefóny či e-maily. Čomu tak ešte pred pár rokmi nebolo a ľudia sa zvykli väčšinu času rozprávať tvárou v tvár. Kde a kedy sa stala táto zmena? Prečo sme prestali navzájom komunikovať?

Nedostatok času

Odpoveď je možno pragmatická, no neuveriteľne rýchla doba nás k tomu núti. Naháňame sa z práce domov, poprípade robiť mimopracovné záujmy, stráviť čas s deťmi, postarať sa o domácnosť a zrazu zistíme, že sme nemali čas dať si osobné stretnutie s najlepšími kamarátkami či rodinou. A tak je jednoduchšie vytiahnuť telefón a poslať správu, prípadne na pár minút zavolať. Kde je blízkosť osoby, úsmevy, priateľské dotyky? V útrobách rýchlej doby.

Komunikácia, ktorá zahŕňa očný kontakt, prítomnosť druhej osoby a fakt, že komunikujete tvárou v tvár sa nevyrovná internetovým správam. Problém je však v tom, že keď už si aj ľudia nájdu čas sa s priateľmi stretnúť, telefóny sú neustále prítomné a v tom horšom prípade sa obe strany venujú osobnej komunikácii iba polovičato. Tých ďalších päťdesiat percent pozornosti dávajú virtuálnej realite. A to sa musí zmeniť.

Venujte pozornosť priateľom

Nehovoriac o tom, že internetová komunikácia nás oberá o schopnosť správnej gramatiky a rozmanitej reči, nemôže nás obrať aj o schopnosť rozprávať sa s ľuďmi, na ktorých nám záleží. Či ste, alebo nie ste zástancami predsavzatí, predsa len si jedno dajte. Vždy, keď sa osobne stretnete s priateľmi, zabudnite na telefón a venujte sa len osobe, ktorá sedí oproti vám a chce sa s vami rozprávať. Veď takúto komunikáciu sprevádzajú mimické gestá, reč tela a, čo je najdôležitejšie, emócie. Tých nám treba najviac! Nie je nad rozhovor s úsmevom či slzami, pohľadom, ktorým vyjadríte niekedy viac ako tisíc správami.

Foto: pixabay.com